Nyheter Arkiv
Hvordan bør virkemiddelapparatet se ut fra 2020?
Regjeringen skal i år foreta en helhetlig gjennomgang av virkemidlene for forskning og innovasjon i næringslivet. Målet er å gjøre tilbudet mer oversiktlig, brukervennlig og effektivt.
NEO 2019: Teknologi med mening – hvordan skape en bærekraftig fremtid?
Velkommen til IKT-Norges årskonferanse NEO 2019 25. april!
SXSW 2019: – Ønsker oss enda flere fra samfunns- og næringsliv til SXSW 2020
Det finnes knapt noe bedre sted å være denne uken for folk som jobber med teknologi og digitalisering. South by Southwest leverer en real cocktail av teknologitrender, design, markedsføring og politikk som flere burde oppleve.
IKT-Norges standardavtaler – et verktøy for avtaleinngåelser
IKT-Norges standardavtaler er noen av Norges mest brukte kontrakter for IKT-leveranser, og bidrar til enklere forhandlinger og et redusert antall konflikter.
IKT-Norge søker politisk rådgiver
IKT-Norge er den norske interesseorganisasjonen for digitale næringer og jobber i skjæringspunktet mellom teknologi, samfunn, næringsliv og politikk.
IKT-Norge, BDO Cybersecurity og Bull & Co inviterer til seminar om cybersikkerhet
Dataangrep er i dag den største sikkerhetstrusselen mot norske virksomheter og deres omdømme.
IKT-Norge på Mobile World Congress
Verdens største messe for mobilteknologi foregår i disse dager i Barcelona for fjortende gang.
Vi kommenterer Arkiv
Helt Texas: Et reisebrev fra alle teknologifestivalers mor – SXSW
Hva kan vi lære av verdens største teknologi- og kulturarrangement, SXSW i Austin, Texas? Hvordan utnytter vi hippe Oslo? Dette er en gledesrapport fra Austin, og et hjertesukk for hva vi som byen Oslo og Norge som nasjon bør gjøre videre.
Skal tilgang på teknologi baseres moral, preferanser og allianser? Eller regulering?
Aftenposten tar opp og viser oss hvordan vi har et stort problem med misbruk av teknologi. Et problem som følger av myndigheters monopol på å utstede lover i landet de kontrollerer, muligheten til å gi seg selv lov til å misbruke teknologi, og viljen til å misbruke den. Et problem vi ser ofte, myndighetene i […]
Regjeringen svikter norske bedrifter
Det er på høy tid at myndighetene forstår sin rolle i å legge til rette for økt digitalisering i norsk næringsliv. Å innføre bruk av elektronisk faktura som standard, vil medføre store økonomiske lettelser for samfunnet som helhet og for den enkelte bedrift. I tillegg vil det gi myndighetene bedre kontroll. Hvorfor holder regjeringen igjen?