IKT-Norge

21.1.2015

40 mill bruker norsk læringsteknologi

Norsk læringsteknologi har over 40 millioner brukere – nå reiser leverandørene sammen til London for å erobre verden. –Dette er norsk teknologiinnovasjon på sitt beste. Edtech-næringen lager løsninger som gjør læring bedre ved bruk av teknologi, sier Heidi Austlid, viseadministrerende direktør i IKT-Norge.

The Norwegian Classroom: Paviljong med bare norske selskaper på utdanningsmessen BETT 2015.Norsk edtech-næring deltar denne uken på verdens størst messe for teknologi og utdanning med den første norske paviljongen noensinne: “The Norwegian Classroom”. 1500 norske deltagere er på BETT for å få inspirasjon og kunnskap om hvordan læring kan bli bedre ved bruk av teknologi. –Hele verden ser nå norsk edtech-teknologi som gjør læring bedre og mer motiverende, sier Austlid.

Med norsk edtech kan elever over hele verden få skreddersydde digitale løsninger tilpasset hver enkelt elevs nivå. Lærerne bruker mindre tid på administrasjon og retting og kan undervise mer, og kontakten mellom skole og hjem skjer på mobile løsninger. –Læringsfremtiden er digital, og Norge bidrar med å skape bedre læring for barn og unge i hele verden, sier Austlid.

Norske edtech-løsninger er i bruk i store deler av verden, og har over 40 millioner brukere. De norske selskapene Kahoot har 10% av K12-lærere i USA, Creaza er på topp 20-listen over edtech-selskaper i Europa og Gyldendal er eneste ikke-britiske finalist til BETT Awards denne uken. –Norge leverer teknologiinnovasjon i verdensklasse. Vi har mye å være stolte av, sier Austlid.

Den norske paviljongen på BETT, “The Norwegian Classroom”, åpnes torsdag 22. januar av statssekretær i næringsdepartementet, Dilek Ayhan og næringsbyråd i Oslo, Hallstein Bjercke. Senter for IKT i utdanningen har også eget fagarrangement under BETT.


For mer informasjon se edtechnorge.no og program for åpningen på edtechnorge.no/program

Kategorier: Pressemelding

Kontaktperson:

Heidi A. Austlid

Administrerende direktør

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+