IKT-Norge

Blåtann i markedsføring – retningslinjer

 

Dette er en felles anbefaling for bruk av blåtann i markedsføring, utarbeidet gjennom et samarbeid mellom

  • IKT-Norge
  • Norsk Direktemarkedsføringsforening (NORDMA)
  • Annonsørforeningen (ANFO)
  • Organisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA)

Vi har kommet fram til disse felles retningslinjene i samråd med Forbrukerombudet.

Alle organisasjonene legger til grunn for sin anbefaling at markedsføringen på ingen måte skal fremstå som uønsket fra forbrukeren og at kanalen benyttes til god og relevant informasjon til forbruker. All markedsføring via blåtann skal baseres på samtykke fra forbrukeren. Dette samtykket skal innhentes i henhold til”Forbrukerombudets veiledning om regelverket for markedsføring via e-post, sms o.l. -markedsføringsloven §15”.

Les retningslinjene her (pdf):

Blåtann i markedsføring – bransjenorm

Kontaktperson:

Direktør internett og nye medier

E-post: tw@ikt-norge.no

Telefon: 41612096

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+