0-6-åringer bringer med seg digitale ferdigheter og erfaringer inn i barnehagen. Utfordrer barnehagens ansatte, utstyr og pedagogiske innhold barnas digitale kompetanse? Eller utfordrer barnas digitale kompetanse barnehagens ansatte?
Mange barnehager ønsker å integrere digital pedagogisk praksis i sitt virke. Hvilket potensiale til kvalitetsutvikling finnes i teknologien i dag? Hvilke lek- og læremidler fremmer entusiasme og utforskende lek og læring, i tråd med barnehagens egen kultur?
IKT-Norge samarbeider med Senter for IKT i utdanningen, som satser blant annet på kompetanseutvikling i barnehagesektoren, og inviterer til en felles jakt på god pedagogisk bruk av digitale lek- og læremidler.
Etter korte presentasjoner om digital pedagogisk praksis fra ulike representanter fra barnehagesektoren, inviteres det til diskusjon og erfaringsutveksling om:
- Hvordan IKT kan øke kvaliteten i barnehagens innhold og oppgaver?
- Hvordan ansatte kan motiveres til å integrere digital praksis i sin pedagogikk?
Enkel servering.
Påmelding innen 31. oktober: anba@iktsenteret.no
For spørsmål om prosjektet: Barbro Hardersen