TomorrowNext AS ble etablert i 2019, og er en utviklingspartner som hjelper bedrifter med å utvikle hele verdikjeden sin ved hjelp av teknologi. Vi ønsker dem velkommen som medlem i IKT-Norge!

Daglig leder i TomorrowNext Casper Tejg Jespersen (til høyre) og forretningsrådgiver Mats-Ole Rødahl (til venstre).

– Vi bidrar både med rådgivningstjenester i henhold til kartlegging og valg av ny teknologi, i tillegg til at vi tar rollen som leveranseansvarlig for utvikling og implementering av nye løsninger. Kort sagt holder vi kundene våre i hånda og loser dem trygt gjennom hele prosessen. Vi slipper ikke taket før en ny løsning er i drift og kunden er fornøyd, forteller daglig leder i TomorrowNext, Casper Tejg Jespersen.

Økt etterspørsel

Frem til nå har selskapet primært jobbet med rådgivning og leveranseledelse på utviklingsprosjekter, hvor hovedfokus har vært digitalisering av kundenes forretningslogikk i verdikjeden.

– Vi har imidlertid nylig etablert produktselskapet ONwork AS som utvikler en ny forretnings- og arbeidsplattform i Microsoft Teams. De første pilotkundene har allerede tatt produktet i bruk, og vi håper å lansere et kommersielt produkt i markedet høsten 2020, sier Jespersen.

På grunn av økt etterspørsel ser de at de vil vokse innen rådgivingsdelen fremover.

– Selv anser vi produktet ONwork som det mest spennende vekstpotensialet vårt, sier han.

Vil forenkle digitaliseringsarbeidet

TomorrowNexts ambisjon er å bidra til å forenkle digitalisering av SMB-bedriftene.

– Vi vet at mange bedriftsledere får vondt i magen når de hører uttrykket «digital transformasjon». Vi jobber hver dag for å forenkle budskapet, gi råd og utvikle løsninger som gjør terskelen for å starte digitaliseringsarbeidet lavere, sier Jespersen.

Han forteller at de jobber bevisst når de nå planlegger oppbemanning.

– Vi har store ambisjoner og vekstplaner, samtidig vet vi at det kan følge med betydelige voksesmerter, både organisatorisk og økonomisk, om man vokser for raskt, sier Jespersen.

Påvirkningsmuligheter med medlemskap

Han forteller at de ble medlemmer av IKT-Norge fordi de ser store fordeler ved nettverket og forumene organisasjonen tilbyr.

– Vi er ennå en liten aktør i bransjen. Med medlemskap i IKT-Norge får vi innsikt og påvirkningsmulighet på rammebetingelser og bransjeutvikling – til tross for at vi har få ansatte, sier Jespersen.

Nå ser de frem til å bli kjent med IKT-Norges forum, i tillegg til at de allerede benytter seg av flere av standardavtalene.

– Vi ser vi frem til å finne ut mer av hvordan vi kan nyttiggjøre oss de andre fordelene et medlemskap vil gi, sier han.

Nysgjerrig på medlemskap i IKT-Norge?