- Vi ønsker å vise vår støtte til et godt stykke arbeid og å omgås personer som inspirer oss, sier gründer og leder i weClean, Kim Haagensen.

weClean beskriver seg selv som en gjeng «moderne hippier» som driver et selskap som leverer renholdstjenester.

– De fleste av oss har kreative bakgrunner, og vi kaller oss derfor Det kreative vaskebyrået – og er det eneste i verden, som vi vet om. Renholdstjenesten vi leverer er tradisjonell og rotet i ærlig arbeid, men vi har speilet arbeidet i digitale flater og jobber konstant for å utvikle fag- og drifts-ekspertise. Renhold er vår «bhakti yoga», det vi må gjøre for å få tid til det vi ønsker å gjøre i vår utvikling som individer. Vårt kreative arbeid er vårt utløp av vår interesse i merkevarebygging, kommunikasjon, bedriftsutvikling, reklame, med mer. Men renhold er vår kjernevirksomhet, derfor følger vi mantraet «alle må vaske», sier gründer og leder av weClean, Kim Haagensen.

Et selskap i vekst

Kim beskriver sin rolle i weClean som leder, mens tittelen hans er «In Charge of Shit».

– Jeg startet selskapet august 2015 og har drevet det siden. Som leder er det viktigste å lede med handling, fordi vi vet at handling skaper holdning. Jeg bidrar alltid hvor det trengs og jobber stadig med å utvikle meg selv for å bli en bedre leder for selskapet og mine kollegaer.

weClean har vokst hver måned siden oppstarten i 2015.

– Vi vokser organisk, i motsetning til å bruke mye penger på vekst. Vi jobber alltid mot en «product market fit», som vi kan skalere på. Vi har hele tiden hatt en tydelig strategi om å bygge selskapet på et bærekraftig fundament som vi selv har kontroll over. Slik prognosene er nå, tror vi at vi er bærekraftig med lønn til administrasjonen i løpet av Q2-Q3 i år, forteller han.

Deres fremste mål akkurat nå er å være bærekraftig.

– Vi vet at vi kan skalere hvor vi vil og bygge det vi vil når vi er bærekraftig og alle i administrasjonen eier bedriften. Vi har nok av interesse fra hele verden, hvor dørene er åpne til å etablere oss i mange land og regioner som vi har erfaring fra tidligere, sier Haagensen.

Likesinnede medlemmer og positiv samfunnsutvikling

Han forteller videre om hvorfor han og selskapet tok steget inn i et medlemskap hos IKT-Norge.

– Vi ble medlem av IKT-Norge fordi vi la merke til jobben som ble gjort av organisasjonen når det kommer til å øke bevissthet og drive med samfunnsutvikling. Vi har opplevd et genuint ønske fra organisasjonen om å lære, forstå, forbedre og hjelpe. Verdier som vi selv ønsker å assosiere oss med. Vi ønsker dessuten å vise vår støtte til et godt stykke arbeid og å omgås personer som inspirer oss. Vi har også erfart at andre medlemmer er likesinnede og ønsker å bidra til positiv samfunnsutvikling, avslutter han.